بوتاکس زیر بغل راه حلی برای کاهش و یا درمان تعریق زیر بغل

بوتاکس زیر بغل راه حلی برای کاهش و یا درمان تعریق زیر بغل

بوتاکس زیر بغل و درمان تعریق زیر بغل

بوتاکس زیر بغل درمانی است که علاوه بر مصرف اولیه (رفع چین و چروک های صورت)، در درمان تعریق زیر بغل، درمان تعریق کف دست ها، درمان سردرد های میگرنی و کم به بیماری های نوروماسکولار چشم و صورت هم استفاده می شود

در مقاله بوتاکس چیست؟ در رابطه با ماهیت و اثر بخشی و انواع بوتاکس توضیحات کاملی داده شد، در این مقاله سعی داریم یکی از مصارف مهم بوتاکس درکمک به بیماران را برای شما همراهان زیبانگار توضیح دهیم.

آیا تزریق بوتاکس زیر بغل در کاهش تعریق زیر بغل موثر است؟

بوتاکس در حال حاضر توسط FDA (سازمان غذا و داروی امریکا) برای استفاده در تعریق زیر بغل تاییده های لازم را دریافت نموده است. در مقالات قبلی توضیح داده بودیم که بوتاکس برای از بین بردن خطوط اخم بر روی پیشانی و خطوط پنجه کلاغی دور چشم ها این تاییده را دریافت کرده است.

بوتاکس می تواند میزان تعریق را از 82-87 درصد کاهش دهد اثرات درمانی از 2 روز بعد از تزریق آغاز شده و تا 2 هفته بعد از تزریق کامل می شود.

 

اثر بوتاکس معمولا بین 4 تا 12 ماه و گاهاً تا 14 ماه باقی می ماند

این روش تا کنون توسط FDA فقط برای زیر بغل تایید شده است اما ممکن است با نظر پزشک از این روش برای کاهش تعریق در ناحیه کف دست ها و پاها استفاده کرد.

درمان تعریق زیر بغل با بوتاکس زیربغل

نحوه اثر بوتاکس زیر بغل چگونه است؟

سم بوتولینیوم توکسین موجود در بوتاکس با اثر گذاری بر روی انتقال پیام های عصبی باعث فلج شدن موقتی عضلات می شود. در مورد تعریق نیز این سم با اثر گذاری بر مواد شیمایی پیام رسان عصبی موثر بر غدد ترشح کننده عرق، مانع انتقال پیام های عصبی به این غدد شده و در نتیجه تولید آن کاهش می یابد.

روش تزریق بوتاکس زیر بغل

انجام این روش درمانی نیاز مند دانش و مهارت کافی در تشیخیص افراد مناسب برای این درمان می باشد . کلینک زیبانگار با بهره مندی از تیم پزشکی به روز و متخصص توانایی ارایه این خدمت را با کمترین ریسک برای شما دارد.

بوتاکس مورد استفاده در این روش باید با میزان مشخصی مایع قبل از تزریق رقیق شود که این مقادیر متفاوت با بوتاکس در ناحیه صورت می باشد. ناحیه تزریق ابتدا توسط پماد بی حسی موضعی کمی بی حس می شود . سپس پزشک شما محل تزریق را با فواصل 1 تا2 سانتی متر علامت گذاری کرده و بوتاکس را در عمق پوستی مناسب تزریق میکند. برای کنترل تورم و قرمزی بعد از تزریق می توان از کیسه یخ در محل تزریق استفاده کرد

طول مدت زمان تزریق برای هر دو زیر بغل 15 دقیقه می باشد.

مراقبت های قبل و بعد از تزریق بوتاکس

برای کاهش و یا درمان تعریق زیر بغل رعایت نکات زیر کاملا الزامی است

قبل:

  • از اصلاح موهای زیر بغل با تیغ قبل از تزریق پرهیز کنی( به دلیل احتمال ایجاد زخم های سطحی)

درمان تعریق زیر بغل- اصلاح نکنید

  • پزشک خود را از وجود بیماری های زمینه ای مانند فشار خون، پرکاری تیروئید، بیماری های عصبی عضلانی و بارداری آگاه کنید.

درمان تعریق زیر بغل- دکتر خود را مطلع کنید

بعد:

  • بعد از بوتاکس می تواند به منزل یا محل کار مراجعه کنید از انجام ورزش سنگین تا 2 روز پرهیز کنید.

درمان تعریق زیر بغل- ورزش نکیند

  • دوش آب گرم، سونا و جکوزی تا 2 روز ممنوع می باشد

درمان تعریق زیر بغل- سونا و جکوزی ممنوع.png

  • 2 هفته بعد از تزریق جهت ویزیت مجدد به پزشک خود مراجعه کنید