3 قدم اصلی از مراحل روتین پوستی روزانه

3 قدم اصلی از مراحل روتین پوستی روزانه

۳ قدم اصلی از مراحل روتین پوستی روزانه

آیا شما میدانید مراحل روتین پوستی به چه صورت است ؟ آیا از پوست خود ناراضی هستید و نمیدانید چه روتین پوستی برای شما مناسب می باشد؟

پوست عالی فقط به ژنتیک شما مربوط نمی شود. در واقع عادات روزانه ی شما تأثیر زیادی بر آنچه در آینه می بینید دارد. اما بسته به اینکه در مورد چه محصولی می‌خوانید یا با چه دکتری مشورت می‌کنید، نظرات گیج‌ کننده‌ای در مورد همه چیز از نحوه مرطوب‌ کردن گرفته تا نحوه محافظت از خود، در برابر اشعه‌های فرابنفش وجود دارد. در نهایت، مراقبت از پوست شخصی است.

سه مرحله اصلی از روتین پوستی روزانه

برنامه مراقبت از پوست خود را شامل سه مرحله اصلی در نظر بگیرید:

  1. پاکسازی - شستن صورت.
  2. تونینگ - متعادل کردن پوست.
  3. مرطوب کننده - مرطوب کننده و نرم کننده پوست.

هدف هر روتین مراقبت از پوست این است که رنگ پوستتان را طوری تنظیم کنید که بهترین عملکرد را داشته باشد و همچنین هر ناحیه ای را که می خواهید روی آن کار کنید راه بدون عیب هدف قرار دهید.

اجازه دهید این مراحل روتین پوستی روزانه به تشریفات هر روز شما تبدیل شود که پوست شما را تقویت می کند. به آن زمان بدهید تا نتیجه بگیرید.

دکتر راشل نظریان، متخصص پوست ساکن منهتن در گروه پوست شوایگر می‌گوید:"علم پشت محصولات مراقبت از پوست راه طولانی را طی کرده است، اما هنوز چیزی به نام راه‌ حل فوری وجود ندارد. برای بهره‌مندی از مزایای آن به زمان نیاز دارید."

او توضیح می دهد: "نتایج فقط از طریق استفاده مداوم دیده می شود. به طور کلی، هدف استفاده از یک محصول در طول حداقل شش هفته، یک یا دو بار در روز، برای مشاهده تفاوت است."

نکته: برای استفاده از هر محصول مراقبت از پوست، به ترتیب قوام، از نازک‌ترین تا ضخیم‌ترین محصول را بمالید.

به عنوان مثال: پاک کننده سپس تونر (در صورت استفاده از آن) سپس سرم و در نهایت مرطوب کننده

3 قدم اصلی از مراحل روتین پوستی روزانه

پاکسازی - قدم اول از مراحل روتین پوستی روزانه

 دکتر کارلوس چارلز، متخصص پوست در شهر نیویورک، می گوید:"شستن صورت، اساسی ترین و ضروری ترین مرحله هر روتینی است.  پوست ما هر روز با آلاینده های محیطی، کثیفی و عوامل دیگر در تماس است که باید به آرامی پاک شوند. برای جلوگیری از مسدود شدن منافذ، تیرگی و آکنه، روزی دو بار صبح و شب بشویید."

چگونه پاک کننده صورت خود را پیدا کنید!

فرمول مناسب، پوست شما را بدون از بین بردن روغن های ضروری و سالم تمیز می کند. با اسکراب های لایه بردار راحت باشید (یک بار در هفته استفاده کنید) و از اسکراب هایی که پوست گردوی خرد شده یا مواد ساینده دارند اجتناب کنید.

برای پاکسازی روزانه، در اینجا باید به دنبال موارد زیر باشید:

مراحل روتین پوستی روزانه

 

تونینگ- قدم دوم از مراحل روتین پوست

 نحوه استفاده از تونر

برای بسیاری، کلمه "تونر" مواد قابض گزنده دهه 80 میلادی را به ذهن می آورد. دکتر نظریان می‌گوید:"محصول اصلی یک محصول مبتنی بر الکل بود که برای خشک کردن پوست‌های چرب و از بین بردن آلودگی‌های باقی ‌مانده پس از پاک‌سازی استفاده می‌شد. با این حال، فرمول های امروزی تکامل یافته اند. آنها را به عنوان مکمل در نظر بگیرید. این مایعات رقیق مقدار بیشتری از مواد مغذی را ارائه می دهند و به سایر محصولات موجود در رژیم شما کمک می کنند بهتر جذب شوند و در عین حال پوست شما را متعادل می کنند"

جوردانا ماتیولی، زیبایی‌شناس در شهر نیویورک می‌گوید که بیشتر متخصصان تونر را اختیاری می‌دانند:"تونر می‌تواند راه خوبی برای افزودن مواد خاصی باشد که ممکن است در محصولات دیگر خود نداشته باشید"

اگر زمان کافی و تمایل به انجام این کار دارید، در اینجا چند عنصر قهرمان وجود دارد که باید به دنبال آنها باشید:

آلفا و بتا هیدروکسی اسیدها: 

برای حذف آرام سلول‌های مرده پوست که می‌توانند منافذ را مسدود کنند، پوست آسیب‌دیده از تشعشعات نور خورشید بهبود بخشیده و تیرگی را به حداقل برسانند.

هیالورونیک اسید: 

برای افزایش آبرسانی، پر آب کردن پوست و صاف کردن پوست برای درمان خطوط ظریف پوستی.

گلاب و عصاره چای سبز: 

برای آرام کردن تحریکات پوستی و کاهش قرمزی با اثرات ضد التهابی.

ویتامین E و C:

برای مبارزه با قرار گرفتن روزانه در معرض رادیکال های آزاد که می توانند پوست شما را پیر کنند.

مرطوب کننده - قدم سوم مراحل روتین پوستی روزانه

درمراحل روتین پوستی روزانه، اساسی ترین عملکرد مربوط به مرطوب کننده آبرسانی و نرم کردن پوست است. دکتر چارلز توضیح می دهد:"در اصل، مرطوب کننده ها به جلوگیری از هدررفت آب از طریق لایه های بیرونی پوست کمک می کنند."

آنها همچنین می توانند روغن های محافظ طبیعی و سایر بلوک های ساختمانی موجود در پوست مانند سرامیدها را تکمیل کنند.

این محصولی است که پزشکان استفاده از آن را در تمام طول سال برای انواع پوست توصیه می کنند. دکتر نظریان تاکید می کند: "پوست به طور طبیعی با افزایش سن توانایی حفظ رطوبت خود را از دست می‌دهد و فعالیت‌های روزانه مانند شستشو می‌توانند آب‌رسان‌های طبیعی را از سطح پوست پاک کند."

نکته: توجه داشته باشید همه افراد به مرطوب کننده نیاز دارند اما نوع پوست شما مشخص می کند از چه مرطوب کننده ای استفاده کنید.

نحوه انتخاب یک مرطوب کننده:

مراحل روتین پوستی روزانه

 

 

#مراحل روتین پوستی روزانه