تزریق ژل لب چیست و انواع ژل لب

تزریق ژل لب چیست و  انواع ژل لب

خانه » مجله » تزریق ژل لب چیست و انواع ژل لب

تزریق ژل لب چیست و انواع ژل لب کدامند؟ معروف ترین وایمن ترین کاری که برای افزایش حجم لب وایجاد ساختار مناسب برای لب وجود دارد تزریق ژل لب است. تزریق لب یک کار بسیار معمول در اعمال زیبایی است وتا سال 2018 بیش از 2میلیون نفر آن را انجام دادند.

 

تزریق ژل لب چیست؟

ژل لب که بیشتر از جنس ژل های هیالورونیک اسید است برای حجم دهی به لب وساختن یک لب زیبا  مورد استفاده قرار می گیرد. ژل های هیالورونیک اسید با توجه به ایجاد کمترین واکنش در بدن بهترین انتخاب برای تزریق هستند که بسته به نوع هیالورونیک اسید و تکنولوژی به کار رفته در آن میزان ماندگاری متفاوتی دارند.هیالورونیک اسید یک ماده طبیعی برای بدن محسوب می شود و در نتیجه سیستم ایمنی بدن را تحریک نمی کند.

تزریق ژل لب چیست و انواع ژل لب

چه کسی ژل لب تزریق می کند؟

تزریق ژل لب یک تصمیم شخصی است.حالت لب شما می تواند باعث افزایش اعتماد به نفس و حس خوب نسبت به بدن خودتان شود. اما باید به این نکات توجه داشت:

  • فرد در وضعیت جسمانی و روانی خوبی باشد.
  • شخص انتظارات واقعی واصولی داشته باشد.
  • فرد دچار عفونت های دهان مثل تبخال یا گلودرد چرکی نباشد.

بسیار از افراد برای حجم دهی به لب خود تزریق ژل را انتخاب می کنند اما باید بدانید در بعضی از موارد نیاز به تزریق ژل لب وجود دارد مثل:

  • برگردانندن حجم قبلی لب: ممکن است شما به دلیل عوامل مختلف مثل افزایش سن دچار کم شدن حجم لب یا نازک شدن لب شوید ویا لب به دلیل بیماری های دهان و دندان به داخل برگردد (نازک تر شود).
  • اصلاح فرم لب: در مواردی لب به هر دلیلی مثل تصادف،عمل های جراحی و...دچار غیر قرینگی می شود.
  • افزایش اعتماد به نفس: ممکن است تزریق ژل لب به شما افزایش اعتماد به نفس دهد و حس بهتری نسبت به ظاهر خود داشته باشید.

 

انواع ژل لب و تکنیک های آن کدام ها هستند؟

تزریق ژل لب چیست و انواع ژل لب کدامند؟ تا به اینجا با مفهوم "تزریق ژل لب چیست" آشنا شدیم . اما باید بدانیم که درحال حاضر تکنیک ها و انواع ژل لب مختلفی در سراسر دنیا برای تزریق ژل لب استفاده می شود. اما قبل از آنکه هر تکنیک را به طور مجزا تعریف کنیم ، ابتدا در تصویرپایین کمی با آناتومی لب آشنا شوید.

انواع ژل لب و تکنیک های آن

 

رایج ترین انواع ژل لب:

1- تکنیک کلاسیک:

در این نوع تزریق، مربع میانی (هشتی لب) کاملا حفظ می شود وسختار آن تقویت می گردد. با روش تزریق خطی، حاشیه های لب برجسته وقسمت قرمز لب از سفید جدا می شود و لب حالت قلبی شکل به خود می گیرد.

با استفاده از روش کلاسیک می توان لب هایی آبدار وبدنه ای حجم یافته ساخت. هدف اصلی در این تکنیک تزریق افزایش هارمونی لب با متدهای دیگر صورت است.

انواع ژل لب- تکنیک کلاسیک

2- تکنیک روسی:

یکی از معروف ترین انواع تزریق ژل لب، ژل لب روسی است. در این نوع تزریق، لب مربع میانی لب (هشتی لب) افزایش حجم پیدا می کند و هدف اصلی این تکنیک کاهش فاصله لب بالا تا بینی و لب پایین تا چانه است وبرای این کار لب باید لیفت مناسبی پیدا کند.

شعار این تکنیک، "هر چه کمتر بهتر است"می باشد یعنی باید از حداقل ژل برای تزریق استفاده شود. علاوه بر افزایش حجم مربع میانی لب، لب بالا افزایش ارتفاع پیدا می کند بدون اینکه به صورت قابل توجه به جلو متمایل شود(اردکی شود).

لب پایین نیز افزایش حجم زیادی می گیرد و به پایین متمایل می شود. در این روش به دلیل تعداد زیاد تزریق که به صورت fan انجام می شود که ممکن است درد، تورم و یا کبودی بیشتر باشد.

انواع ژل لب- تکنیک ژل لب روسی

 

 

3- تکنیک پاریس:

بسیار مشابه تکنیک روسی است با این تفاوت که تزریق ژل لب در ناحیه ورمیلیون (مرز قرمز و سفید) بالا و پایین بیشتر انجام می شود؛ تا حاشیه های لب برآمدگی بیشتری داشته باشند. هدف این نوع تزریق داشتن حاشیه های لب برآمده و کاملا مشخص است. نتیجه این تزریق لب های  غنچه ای است.

انواع ژل لب- تکنیک ژل لب پاریس

 

برای آشنایی با عوارض جانبی تزریق فیلر لب به مقاله 6 مورد از رایج ترین عوارض تزریق ژل لب مراجعه بفرمایید.

 

#تزریق ژل لب چیست؟ #انواع ژل لب #انواع تکنیک های ژل لب