سرم پوستی چیست؟ نحوه استفاده از سرم پوستی چگونه است؟

سرم پوستی چیست؟ نحوه استفاده از سرم پوستی چگونه است؟

 سرم پوستی چیست

به احتمال زیاد تا کنون صحبت های زیادی در مورد سرم ‌های مراقبتی پوست صورت شنیده‌اید، این ویال‌های کوچک جادویی برای متحول کردن پوست شما و ایجاد پوستی درخشنده‌تر، جوان‌تر، روشن تر و در کل سالم‌تر در شما است. اما اگر شما نیز به این فکر می کنید که چگونه از سرم صورت به درستی استفاده کنید، تنها نیستید.

سوالاتی مثل: سرم پوستی چیست ؟ بعد از مرطوب کننده هم ادامه داره؟ آیا فقط باید در شب استفاده شود؟ و چقدر از آن استفاده کنم؟ اگر این سؤالات شما را در استفاده ازسرم در رژیم خود سردرگم می کند، با ما همراه باشید تا بدانید چگونه از سرم صورت استفاده کنید تا بیشترین بهره را ببرید.

زمان مناسب برای استفاده از سرم پوستی

زمان مناسب برای بعد از آنکه متوجه شدیم سرم پوستی چیست حال باید نحوه استفاده از سرم پوستی را یاد بگیریم. استفاده از بیشتر سرم‌ های صورت دو بار در روز بی‌خطر است، یک بار صبح روی صورت تمیز، قبل از بقیه آرایش‌ها و یک بار شب‌ها قبل از خواب.

از مصرف برخی از سرم ها در طول روز باید اجتناب کرد، در حالی که برخی از آنها در هنگام تابش خورشید به حداکثر توان خود عمل می کنند!. بنابراین قبل از استفاده از هر سرم در برنامه روزانه مراقبت از پوست خود، تمام دستورالعمل های داخل بسته بندی محصول را بخوانید. 

اگر مطمئن نیستید که چگونه روتین مراقبت از پوست درست بسازید؟ برای دانستن بیشتر در مورد روتین مراقبت از پوست، اینجا را بخوانید.

 

سرم پوستی چیست

مقدار مناسب برای استفاده از سرم پوستی

سرم پوستی چیست؟ سرم‌ها دارای غلظت بالایی از مواد فعال هستند و بنابراین بسیار قوی هستند، پس در مورد سرم‌های صورت حتی مقدار کمی از آن‌ها بسیار موثر است.  صورت خود را در یک لایه نازک و سبک بپوشانید تا محصول بتواند به سرعت به پوست شما نفوذ کند. به عنوان یک قاعده کلی، حدود 2 پمپ یا مقداری به اندازه یک نخود از سرم صورت کافی است.

 اگر سرم شما با قطره چکان همراه باشد، با قطره چکان می توانید تعداد قطره های سرم مصرفی خود را کنترل کنید و در صورت نیاز همیشه می توانید یک یا دو قطره دیگر اضافه کنید. 

نحوه استفاده از سرم پوستی

بر خلاف سایر محصولات مراقبت از پوست مانند کرم ‌های غلیظ صورت و مرطوب‌کننده‌ها که روی پوست خود و در جهت رو به بالا ماساژ می‌دهید، سرم‌ها قرار است با حرکات ضربه‌ای کوچک با نوک انگشتان یا کف دست‌ها روی صورت‌تان مالیده شوند. پوست خود را بیش از حد ماساژ ندهید، بگذارید سرم خود به خود جذب پوست شما شود. 

برای مثال، مقداری به اندازه نخود (حدود 3-4 قطره) از سرم تقویت کننده ویتامین C  را به وسیله قطره چکان در کف دست خود قرار دهید، بدون مالش زیاد آن را بین کف دست خود پخش کنید و سپس سرم را با حرکات ضربه ای کوچک و ملایم به تمام صورت و گردن خود بمالید. قبل از اینکه به رژیم مراقبت از پوست خود ادامه دهید، چند دقیقه صبر کنید تا سرم کاملاً به پوست شما نفوذ کند.

ترتیب صحیح استفاده از سرم پوستی چگونه است؟

نحوه استفاده از سرم پوستی صورت نقش بسیار زیادی در اثربخشی آن دارد. توصیه می شود که تمام محصولات مراقبت از پوست شما با ترتیب خاص خود استفاده شوند تا از هر محصول بیشترین بهره را ببرید. در اینجا نحوه استفاده از سرم صورت همراه با مرطوب کننده، تونر و سایر محصولات مراقبت از پوست به ترتیب آمده است.

  1. پاک کننده
  2. لایه بردار (اختیاری)
  3. تونر
  4. سرم صورت
  5. کرم چشم
  6. مرطوب کننده (کرم روز و کرم شب )
  7. کرم SPF (صبح)
  8. لوسیون بدن

 

 

#سرم پوستی چیست#نحوه استفاده از سرم پوستی